Påskhelg

Av någon skum anledning så syns inte mina bilder från min iPhone på datorn. Jag kopplar in min iPhone, och då står det att minnet nästan är fullt, när jag klickar in på på min phone så står det "0 files". Varför är det så? 
 
Oh well, det löser väl sig förr eller senare. Min påskhelg har annars varit bra.  På skärtorsdagen fick jag ta emot en massa inbjudningar till Påskafton, men tyvärr kan jag inte dela på mig och spenderade min påskafton med T.Tom som var först med inbjudan. På långfredagen var jag uppbokad av Barnabas som ville presentera mig för hans syster. Men han gick utan mig haha och jag satt istället på skypen då jag fått order av Klausis att befinna mig där inom 15 min. Han ville fråga när han kan befinna sig i Uganda men jag misstänker att han och Olof bara ville visa upp sig i deras matchande t-shirts.
 
På lördagsmorgonen ååkte jag till Mother Mary och hade cozy time med pojkarna. Pamela var även hemma från skolan så det var kul. Väl hemma var det bara allmänt chill. 
 
Mot söndagen åkte jag till byn Matinza för att spendera min påskafton hos Tom. Åkte ut tillsammans med Judith då hennes familj bor granne med Tom. Vi besökte först hennes familj innan vi gick över till Tom som inte var hemma. Istället fick hans fru och tre barn underhålla mig. Men det gick an det också. Tom kom efter en bra stund. Judith ringde honom och sa "jag är hemma hos dig nu med Christine!" och la på. Christine är mitt namn på Golden Monkey. Det är ett internt skämt här men det visste väl inte Tom om heller haha. Så när han kom hem var han allmänt förvirrad och vi förklarade för honom att de kallar mig för Christine då Sheba inte visste vad jag hette, och istället för att fråga så gav han mig ett namn - Christine. Haha. Så nu kallar alla mig för Christine här på Monkey.
 
Tom sprang iväg för att köpa lite öl så jag och Judith gick över till hennes föräldrars ställe som var typ 50 meter bort för att äta mat. När jag sen skulle återvända sa jag till Judith att jag kan hitta själv. Hon frågade om jag var säker och jajjemänsan, det var jag, jag kan faktiskt se Toms hem härifrån. Trots det följde hon mig halva vägen och lämpade av mig vid stigen som ledde mot hans hem. Vilket jag strunta i totalt och traskade vidare på en annan stig. Efter att ha gått i några minuter började jag tänka: men så här långt var det inte.. och så här många bananträd såg jag inte...
Jag fick skamset ringa Tom och säga att jag var vilse. Han svarade "ja, jag vet, jag är bakom dig. Jag såg när du kom mot oss men bytte riktning helt plötsligt. Ville bara se vart du skulle ta vägen."
 
Lekte lite med hans barn och prata lite skit. Judith kom över och vi blev bjudna på mat än en gång. Det började regna och vi satt och drack öl bara. Jag och Judith hade tänkt att dra oss tillbaka vid 17-tiden men då det spöregnade kände vi inte för att åka nånstans. Men när klockan började närma sig 19 och mörkret började dra in började vi bli lite ängsliga. Det regnade än och vi började fundera på hur vi skulle ta oss hem. På en Bodaboda skulle det ta omkring 30 minuter vilket inte kändes lockande då det regna och vägen skulle vara lerig och översvämmad... jag sa åt Judith att ringa hennes chef, dvs. Sheba och säga åt han att skicka en bil. men hon vågade inte, och inte jag heller. Efter en stund får Judith en snilleblixt - vi ringer till Jackson och ojar oss över att et regnar och att vi inte kan ta oss hem, vi övernattar istället. Han ska då erbjuda sig att hämta oss. Vi ringer men hans mobil är avstängd.... Judith vill nu att jag ringer Barnabas, men då jag är barnsligt grinig på Barnabas för att han dissade mig på långfredagen så ville jag inte ringa. Judith ringer då Esther och säger det vi skulle sagt till Jackson. Esther sa åt oss att sluta fjanta oss och ta en bodaboda hem istället.... Då gav vi upp. Nästan. Jag tänkte att jag måste suck it up och ringa Sheba. Så jag ringde honom.
Sheba: Christine!! Are you and Judith back??
Jag: ehrm,.. no, not really. We got disturbed by the rain so we couldn't get back... so...
Sheba: Oh, sorry! Let me send you a car!!
Så lätt var det haha. Så en timme senare kom Barnabas tillsammans med Esther och precis då upphörde regnet.
 
Måndag började segt. Denis kikade förbi och vi pratade lite innan jag åkte iväg till T.Jackline för en lunch. Var där en stund innan Pamela ringde och sa att hon skulle åka till skolan igen så jag drog mig till Mother Mary för att eskortera henne till skolan. Kikade lite på hennes skola innan jag åkte in mot stan igen. Väl framme hann jag knappt komma in i mitt rum innan T.Tom ringde och fråga om jag ville komma och dricka öl med han och hans vänner. Så jag ringde min Bodaboda och sa åt honom att vända för vi ska åka igen. Så kvällen har spenderats i en bar långt ute i byn med ett gäng gubbar. 
 
Såhär var alltså min påsk i Uganda!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback