Skit ska skit ha...

Jag har gått och blivit snuvig- Perfekt. Jag som är så bra på att vara förkyld. Förmiddagen var inte så givande. Jag kände mig mest hängig och åkte därför in till stan efter frukosten. Åt lunch på Coffe Pot Café som för övrigt har godaste salladen. Gick sen till mitt rum och tänkte att jag skulle sova men det gick sig inte. Jag försökte istället få tag på Barnabas men fick höra av Baker att hans telefon har gått sönder. Men han var i garaget så vi gick ner dit och hälsade på. Fick sen skjuts tillbaka till skolan. Men ingen el. Ovanligt... -.- Så under Games Time chillade vi innan vi gick ner till bönfältet och här börjar skiten. Vi ska hoppa över ett mini-dike och in i skogen. Men saken är den att innan diket så har de av någon anledning satt upp ett ministängsel som räcker upp till halva vaden (why?!). Jag snubblar såkklart och landar med ansiktet rakt ner i marken. Japp, face plant for sure. Jag låg kvar där för att jag var helt säker på att hela mitt ansikte skulle vara nerblodat, men det var bara snor och jord hahaha. Det var bara T.Tom som var med då T.John med hans långa ben var långt framför oss. Jag reste mig och borsta av jorden från mina kläder och fortsatte. Gick typ fem meter innan jag satte ner min fot i kodynga. Mmhm.. Jag hade sandaler också. Men hellre mina plastsandaler än min tygconverse. Och det var liksom inte "trampa-litegranna-i- kobajs"-trampa, det var typ... "gräv-ner-hela-foten-i-kobajs"-trampa. Jag dog lite inombords. Ville gråta. Men jag bet ihop och gick vidare. Väl nere började lärare och elever "stake the beans" medan jag tittade på. Jag fick inte hjälpa till... Men mitt i allt börja det regna. så vi blev tvungna att ta oss upp igen i regnet. Så jag var dyblöt när vi kom fram. Fint. Happy times in Uganda.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback