Lazy Sunday

Åh du late söndag - jag välkomnar dig! Väcktes av Blanket imorse som tyckte att 8 är en utmärkt tid att gå upp på. Morgonen var ovanligt lugn. Jag vandrade omkring lite innan jag drog mig tillbaka till min lilla vrå. Telefonen ringde och det var ingen mindre än T.Tom som fråga om han fick komma på besök idag, och det fick han väldigt gärna göra och genast kände jag att jag hade något att se fram emot denna söndag. Men fram till att han skulle komma var det trök, och mera trök. Personalen var så uttråkade att man såg hur det hela dem lyste upp när man kom till receptionen för diverese ärenden. Jag tog mig in till lilla stan för att inhandla ingredienser till min snart hemmagjorda hårinpackning. Men det är söndag, och då går folk till kyrkan här. Alltså var allt stängt. Men ett supermarket var öppet så jag fick med mig lite olivolja hem. 
 
Sen fortsatte det vara trökigt. Jag hängde med Jackson men han gick mig på nerverna. Kan va för att jag var på dåligt humör eller så var han ovanligt irriterande idag. Vilket jag sa till honom, och gick därifrån. Han kom sen fram till mig och slutade vara irriterande och vi är nu vänner igen. Satte mig på gården och började läsa på min tredje bok, Kafka on the Shore, när Tom dök upp 25 minuter tidigare än utsagd tid. No African-time för honom!
 
Vi satt och drack öl och prata om allt och inget när Denis dök upp och joina oss med en öl. Denis åkte sen vidare mot sjukhuset, sin fru och nyfödda dotter. Tom stannade kvar och åt middag med mig innan han drog iväg igen. (Vi åt för övrigt pizza, det är ju ändå Lazy Sunday, right? ;)) Det var trevligt att ha han här, jag var egentligen inte alls på gott humör men han fick det att vända ganska så fort.
 
Och förresten, jag mår bra haha. Jag vet inte varför jag låg och grina för mig själv igår eller varför jag är på dåligt humör idag, jag tror att det är en blandning av hemlängtan, frustration, känslan av maktlöshet och en massa annat. Men imorgon är en ny dag, nya tag. Och på onsdag har jag ett inbokat möte med Denis, det ser jag fram emot. Jag har känt att jag inte vill kontakta honom då hans fru legat på sjukhus, inte som om han kan göra annat än att jobba på medan hon ligger där så jag borde ha kontaktat honom haha. Men ja.. Ska försöka sova nu =) 
 
Tack för alla fina kommentarer förresten, jag blir så glad. När ni kommenterar här på bloggen, eller skickar ett meddelande på facebook, jag blir jätteglad! =)  Puss på er finisar!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback