Bikey-Mikey!!!

Min boda boda har misskött sig på senaste. Han kommer inte i tid, kommer inte alls emellanåt, vill ha betalt i förkskott osv. Därför har jag i stunder, när jag väntat på honom, pratat om att skaffa en cykel. Och de som jag har uttryckt min önskan för har bara skrattat åt mig. "Can you ride a bike?" "Will you manage to bike all the way to Mutolere?" "Will you manage to bike on our bad road?" Ja, såna saker säger de. Så idag, fick jag ett infall att köpa en cykel. Min bodaboda var sen som vanligt men jag fick sällskap av T.Tom som sedan erbjöd sig att följa med mig in till stan för att köpa en cykel. Vi köpte den enda cykel de hade till salu och cykelmekanikerna fixade med den i över en timme då Tom var petig med minsta lilla, vilket var bra för jag vet inte ett skvatt om cyklar. Dessutom gav jag mekanikerna fria händer att pimpa min cykel. Så nu har jag blåa handtag samt lite regnbågsdetaljer längs med cykeln. Jag ska lägga upp bilder när det är ljust igen. Iaf, jag cyklade tillbaka till Golden Monkey och Sheba (föreståndaren) står på gården och ser mig glatt cyklandes. 
Sheba: Nooooo, did YOU buy a bike?! No way, I have to snap a photo of this!!! hahahaha. You're the second muzungo that I see get a bicycle. The other one was an asian american!! Ahhh... Didn't even know that you could ride one...
Baker stod och asgarva åt mig och det gjorde resten av personalen också. Så nu jävlar ska jag fara fram på vägarna! Måste hitta en hjälm först.. De säljer tydligen inga här i Kisoro... Bara moppe-hjälmar. huahua.
 
Min cykel heter för tillfället Mikey, Bikey-Mikey!!! Mo ni har bättre förslag får ni gärna komma med dem :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback