Detective Huong

I tisdags blev Evas mobil stulen från kontoret i samband med en filmvisning i biblioteket under games time. T.Resty ringde luren igår kväll och den som svarade presenterade sig som Babbas från en by vars namn jag inte kommer ihåg. Hon sa att hon inte kommer lämna tillbaka luren. Haha, otippat. Frågan är ju varför man ens presenterar sig när man precis stulit någons telefon...
Jag frågade iaf Eva om denna Babbas och Eva sa att hon inte visste vem det var men att T.Jaqueline visste. Mitt förslag var att fråga Jaq mer om denna kvinna, alternativt åka till byn och leta upp henne eller leta upp hennes barn. Eva kände att det var meningslöst. Jag tog därför upp ämnet igen med T.Tom som absolut ville följa upp det men först skulle han på lektion... Jag som gärna vill ha saker gjort nu-nu och inte Afrika-nu (dvs, om en vecka) kunde inte låta bli när T.John kom tillbaka från stan.
Jag: John, I think we should go and visit Babas in the village!
John: really, who is babas?
Vi berättar om vår senaste info och John säger med en gång: let's go!!
Jag: where?!
John: to visit babas!!!
Vi blev dock stoppade av T.Silver som tyckte att vi skulle leta upp Babbas barn, de ursprungliga tjuvarna. Lät ju mer logiskt faktiskt haha. Så John gick runt i klassrummen och efterlyste alla med en mor vars namn var Babbas. Han hittade en som verkar veta nånting men han höll igen... De jobbade vidare på fallet medan jag åkte hem till spöregn och fortsatt strömavbrott. Jag börjar tröttna på strömavbrotten nu. Imorgon är det earth hour och jag kommer väl inte behöva tänka på att släcka någon lampa....

Idag gick jag förresten för sista gången med pojken till sjukhuset. De tog bort hans bandage runt handen och svullnaden hade gått ner helt och läkaren sa att allt verkar ha läkt. Kul! Duktig han har varit!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback