Hours pass and she still counts the minute...

Jack's Mannequin – Bruised
Uhh, nu har jag tråkigt. Inte många online på skypen heller. Hade inte varit så pjåkigt.. att skype:a lite.
 
Min fruktstund på skolan var väldigt uppskattad och blev en hit (John: "If I were the president of Uganda I would give you a citizenship right away!"). Dock kom inte T.Silver. Det var ju egentligen för honom jag hade fruktstunden.. Men jag är glad att alla andra lärare uppskattade min gest. Därför köpte jag 60 ananasfrukter när jag var i Kabale. Jag vill ge nåt åt eleverna också. Det kostade mig 25000 ugandiska shillingar, det är ungefär 60:-, vilket inte är fyskam det heller. Tänk dig, 1:- per ananas! Vi var ju ut till byn och visade ap-filmen, och området vi var på odlade de en jävla massa ananas, vilket var anledningen till billig ananas. Jag drack även ananasvin som inte var så pjåkigt heller så jag köpte med mig fem flaskor hem! haha. Så Kabale var inte dumt heller!
 
Och det bästa med att åka bort är nästan att komma "hem" igen. Mellan Kabale och Kisoro är det bara berg. Därför är det väldigt kurvigt att åka. Jag mådde inte så bra så jag hade en egen liten spyfest i baksätet. Very fresh jag vet, och de kunde inte vara mer nöjda över min ovana att åka i bergen. Så när vi var framme vid Golden Monkey var jag gladare än gladast. Speciellt när alla kom fram och kramade om mig och sa att de saknat min närvaro. Mina planer att vila när jag kom fick vänta då personalen krävde att jag skulle umgås med dem då jag varit borta alldeles för länge. När Sheba kom sa jag: Sheba, kwaboze! (Sheba, you've been lost!)
Sheba: HAHAHA, oh my, you're always making me laugh! First your bike and now you're a rufimbiran?!
Sen styla jag med min rufumbira över en flaska rött ananasvin resten av kvällen i baren tillsammans med Baker, Julius och Barnabas. Sheba brukar hela tiden säga att han ska ta med mig till en klubb i Kabale som heter "match & mix", han brukar säga "let's go and match & mix!" och dansa.
Sheba: I'm going to throw a stgaff party and take everyone match and mixing!
Jag: Really? Am I invited?
Sheba: OF COURSE! Aren't you a staff!? I'll tell Jackson to give you a cap and t-shirt!
Check this out:

Very smart ehhh? ;) Sabina, det här är min nya hipster-kepa hahaha
 
Virunga Adventure Tours - helping both people and wildlife
 
 
Ahhh, nu är Sabina på skype:n woop!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback