"It's okay"...

I veckan har alla varit i full färd med att förbereda inför påsken. Den övergivna flickan har gått omkring och förberett sig för exams. Flickan har sovit hos T.Lillian. Hon har dock släpat med sig de två påsarna med kläder till skolan då hon vet att boendet bara är en tillfällig lösning. I onsdags hade de spårat kvinnan och tagit in henne på förhör. Hennes nya man hade sagt att han inte ville ha några bonusbarn så mamman tyckte väl att det var passande att dumpa dottern. Igår, torsdag hade jag tagit ledigt men åkte ner då lärarna sa att jag som varit med vid anmälan av händelsen borde vara med vis förhöret av mamman också. Vad jag inte visste var att flickan skulle vara med i förhöret. Flickan i sin tur visste inte att polisen hade spårat upp mamman och tagit henne till stationen. När vi gick in där med henne bröt både mamman och flickan ihop i tårar. Förhöret var annars vidrigt "when you're not being obedient then ofcourse your mother is going to hit you. It's okay. She's punishing you, she's not beating you. And at school, teachers is going to hit you if you don't listen. Okay?"... Mamman skrev iaf under ett papper som sa att hon skulle ta hand om flickan tills hon är 18... Jag vet inte om jag är så nöjd med det här. T.Tom bor inte alls långt ifrån mamman så han skulle hålla ett öga på dem. Samt att alla inblandade lärare kommer hålla koll på henne i skolan å.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback