My hands are cold but my heart's on fire.

(The Perishers – Midnight Skies)
 
Har återigen varit till Kabale. Den här gången för att jobba. Jag åkte tillsammans med min handledare Denis, som är med i Wildlife Club of Uganda, och Robert som är med i The Gorilla Organization. Vi var ut till byarna i Kabale som det på riktigt tog timmar att ta sig ut till. Det var ett helvete att ta oss dit men så värt det. Denis och Robert är med i ett projekt där de åker ut till byar och visar en film som heter "The Great Apes"-nånting. Den visas på en projektorduk och i och med att vi är ute i byar så har majoriteten ingen el, så de kör filmvisningen med hjälp av pedal power. Alltså, energi från cykel. Hela grejen var såklart en hit och barnen var väldigt exalterade då många faktiskt aldrig sett en film förrut. Varför äga en tv när man inte har tillgång till el liksom. Annars var ungarna helt underbara, det är kul att så lite kan göra så mycket. Vid ett av tillfällen smög jag in ett gäng leriga barn som blev utkastade av några lärare. Det spöregnade ute och de var mellan 5-7 år gamla och stod och hackade tänder i regnet. Jag förstår att det är trångt men det kändes lite grymt att slänga ut barfota barn i trasiga kläder i spöregn. Det är inte varje dag dessa barn får chansen att se något som detta och jag tyckte då att alla ska få möjligheten att se, oavsett om man går i skolan eller inte. Budskapet vi kom med handlade om att bevara djur och natur, och jag hoppas att detta har öppnat ögonen för barn och vuxna, skolade som icke-skolade. 
 

 
Och lite bilder på alla fina barn som dansa och sjöng för mig :)
 
 
Jag: Robert, can you take a photo of me here with the background?
Robert: Sure!

Resultatet:
Ser ni mig?
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback