Nice to meet you, please have some of my flu!

Idag när jag åkte till skolan var jag på himla gott humör. Jag log hela vägen ner och vinkade åt alla. Till och med de som inte vinkade åt mig. Många brukar bara stirra. Men idag lg jag stort och vinkade glatt och fick många leenden tillbaka. När jag kom in på skolgården skuttade jag glatt fram till T.James och T.James nr2 och hälsade glatt på dem. Vi pratade lite innan jag skuttade vidare. Allt var prima tills jag mötte T.Lillian. Hon var snorig och hostade. Min första tanke var: Shit, jag har smittat halva skolan nu. Jag mår bra men nu mår alla andra piss. Jag frågade Lillian varför hon hade hela P3. Hon sa att T.Tom inte varit i skolan sen i torsdags, att han förmodligen är sjuk och därför har hon tagit hans klass in i sin. Jag dog en smula. Jag gick vidare och mötte T.Silver och hela han lyste upp när han såg mig och jag vart så glad. Tills han sa "You're back!" i en viskning. Han har alltså tappat sin röst. Och hans hosta är förfärlig. Och jag mår så dåligt nu. Även Eva hostade en del, men vi var rätt sjuka samtidigt. Jag vet ju att jag borde ha legat och vilat men envisades ändå med att ta mig till skolan. Och det är förresten rätt tydligt vilka som är med mig mest. Silver, Tom och Eva, stackare!  Suck... Så idag kämpade jag i spöregn och lera på marknaden och köpte massvis med frukter som jag ska ta med mig imorgon. Jag har köpt ananas, passionsfrukter, en annan typ av passionsfrukt, apelsiner, tangariner, en mango och ett äpple. Det var typ hur kul som helst att gå runt på marknaden och köpa grejer. Jag ska försöka ta mig till marknaderna oftare! Så förhoppningsvis kan jag köpa mig till förlåtelse, om inte får jag väl lägga till lite av min överväldiga charm som jag är så känd för här ;)
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback