Nya kläder, nya vänner

Idag tog jag med Gad till skolan för att styra upp deras dator som är proppad med virus. Det går inte att installera saker på den och den raderar allt innehåll på alla usb-minnen jag äger och fyller dem med porr istället. Fräscht. Gad försökte installera ett anti-virus program men det ville sig inte. Han pratade om att formatera om datorn. Jag ska föra diskussionen med John och Denis och se vad de säger.

Mot eftermiddagen satt jag ute i solen och prata med en del elever om allt och inget. Victor var där och starta ett äckligt vattenkrig. Det hade regnat på morgonen så det var vattenpölar överallt och han envisades med att skvätta vatten på andra elever för att sen springa iväg. När han inte gav sig tog jag tag i honom, körde ner handen i en vattenpöl och drog den över hans kinden. Tystnaden som uppstår när muzungon mobbar en 8-åring. Victor tittade på mig, chockad förstås, innan han doppade en bunt löv i vattenpölen och ja, in my face.. For real. Och nu var det inte tystnad längre, de andra eleverna skrattade och skrek medan jag och Victor skvätte äckelvatten på varandra. Efteråt kom han och sa: Huong, you are very smart (Smart=finklädd, välklädd, stilig osv).
Förstår ni nu varför jag avgudar detta barn?

När jag sen kom hem böt jag om till rena kläder och gick på marknad med Esther från hostlet. Jag kan lova att jag har spenderat alldeles för mycket schillingar på sjalar. Men vad kan man göra när en sjal kostar 2,50kr? Så nu har jag väl en femton nya sjalar, sju nya klänningar, fem halsband och ett par flip-flops.

När jag kom tillbaka till hostlet hade en ny gäst anlänt, en Ben från Southampton i England. Han ska vara här i tre månader så han är inte vilken gäst som helst. Han verkar iaf hel-go och vi kommer nog komma bra överens :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback