Puuuppyyyyy

Hua, sitter här i mitt rum och kan inte sova. Senaste dagarna på hostlet har varit sådär. Jag har hittat en valp här intill Golden Monkey. Eller hittat och hittat, valpen har en ägare. Som aldrig är hemma, som låter valpen sova ute och äta kobajs. Snällt. Sheba har lovat att prata med ägaren då jag vill köpa valpen av honom och sen ta valpen till veterinären då han lär sitta på en massa sjukdomar. Jag vill sen ge bort den till en av lärarna. T.Lillian har nämligen sagt att hon vill ha hund då hennes två hundar gått bort... Men till saken, de flesta här tycker inte om hundar. och de tyckte verkligen inte om att jag lekte med den, och gjorde att den kom över till vår sida av gården. En i personalen här har bestämt sig för att sluta prata med mig, han kan inte ens vara artig mot mig. Varje gång valpen kommer tittar han på mig som om jag vore smuts. Han brukar även muttra på rufumbira till tjejerna att ta bort valpen från gården. Sen tror jag också att han är arg för att jag sa att han var en dålig människa som avskydde valpar haha men jag har faktiskt bett om ursäkt för det. En annan ur personalen och jag hamnade igår i en diskussion. Han började kasta stenar och stampade framför den för att den skulle försvinna från gården och då vart jag sur och sa åt honom att sluta. Han stod och tjafsa om att jag skapar bara problem
-If it were your dog then you can feed him, have him in your room and whatever, but he's not yours!'
-I know he's not mine but it's not like the "owner" of the dog is ever home. He hasnt been home for two days!
-How do you know that? What if he comes home and accuses you for stealing his dog?
-Well, I haven't stolen his dog!!! I haven't fed him or anything. I don't get why you have to chase it away. 
-You're going to make it more difficult to buy the dog. If the owner sees that the dog is here he's gonna think that he has no option and then you have to pay like three times the prize.
-You haven't even met him yet....
Jag tror inte att det kommer hända, jag har träffat ägaren och han var en trevlig gubbe. Även om han inte vill sälja valpen så tror jag att skulle låta mig hjälpa till med vaccinationer, mat osv. Vi är ju ändå grannar, eller hur.. Så nu är de griniga på mig. Nu surar de också över att Blanket är fäst vid mig. Vart jag än går, går Blanket. Idag följde hon mig till stan också. När de skäller på henne springer hon och gömmer sig bakom mig "see, this is what happens. She knows that you will defend her so she hides behind you." Sen muttrar de surt. Så stämningen här är väl inte tiptop. De är griniga och jag är grinig. Jag pratar mer med Blanket än med dem nu haha. Och Bosco. Bosco är vår nattvakt från Rwanda. Han älskar Bonnie och Blanket. Varje gång han kommer blir de helt till sig. Och han älskar lilla Puppy, han brukar leka med honom. 
 
Nu ska jag försöka sussa, har en hel dag med påskifirande framför mig. hua.


Go Huong! Vik inte ner dig. Puss på dig <3

2013-03-31 // 22:59:55

Det var jag, Ida som skrev det förresten :D

Svar: puppy-love <3!!!!
huongnoi.blogg.se

2013-03-31 // 23:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback