Sjukhus-besök...

Hur underbart som helst att vara tillbaka i skolan på riktigt. Jag har nu i veckan börjat tagit tag i saker som jag skulle tagit i tag i för längesedan. Igår, måndag, hade jag en liten rita och måla stund med några kids från P1. Det var rätt mysigt tills T.Godliva började undra varför en av pojkarna betedde sig konstigt. Han använde bara en hand och gömde den andra. När hon sen tvingade honom att visa ena handen visade sig att han skurit sig på en kniv i helgen... Suck... Vi kikade på hans hand och insåg att det var ingen idé att försöka själva. Såret var inte stort men hela fingret var svullet och vi misstänkte infektion... Godliva hade lektion så jag frågade om T.Tom kunde gå med mig och pojken och det kunde han.

På sjukhuset var det kaos. Jättepackat med folk.... Tom verkade dock bundis med läkarna och kassören så vi fick hjälp ganska fort. Det känns jävligt att säga det här men just den här dagen var det skönt att ha kontakter. När Pojken fick träffa läkaren hade halva handen hunnit svullna. De började klämma och ha sig på hans sår och stackarn som inte klagat nåt på hela dagen stortjöt. Usch, det sved så mycket att höra stackarn gråta. Han fick lite tabletter som han skulle ta två gånger om dagen att ta för att få bort infektionen, samt avmaskningstabletter som han skulle ta tre gånger om dagen då de misstänkte att han även hade mask i magen.

När han var klar med allt och kom ut var han så arg på mig och Tom. Han vägrade titta på oss och gick bestämt från sjukhuset. Jag tog honom till köket och gav han en stor bit ananas och sen lunch. Efter det ringde jag min Boda Boda som skulle ta honom hem. Jag tänkte att jag ville prata med hans mamma om medicinerna. Ungen vägrade hoppa upp på moppen och traskade ned bestämde steg ifrån mig. Jag gav upp och bad T.Silvia att ta hem honom. Det visade sig att han aldrig åkt på en moppe förrut och vågade bara inte åka med haha.

Idag hade han inte ont längre och han följde snällt med mig till sjukhuset för att byta bandage på handen. Imorgon blir det återbesök :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback