This is how serious Chuck Norris is.

Min dator har haft lite problem, så jag hat uppdaterat från mobilen senaste inläggen. Evas mobil är återfunnen, ryktet gick nog att vi var Babbas på spåren och hon vart nog skraj. I fredags höll jag och T.Resty på att dö av hunger som vanligt. Varje dag är en kamp mot hunger för oss då vi måste äta efter alla elever. Vi får frukost vid 10:30 och lunch vid 14. Varje dag är ett mirakel då vi har överlevt. Men i fredags höll jag på att svimma av hunger vid 12-tiden redan. När klockan ringde ut 12:40 såg jag Resty, och hon var påväg nånstans. Jag följde efter henne och det visade sig att hon skulle till byn och köpa nåt att äta!! Hon sa att jag kunde joina. Vi beställde två st omeletten mixad med strips och kål. Efter set köpte hon kex åt mig. Sn åt vi. Och det var typ det bästa på länge. Bara grejen att jag blev bjuden på mat, kex och läsk var fantastiskt. Även om maten bara kostade fem kr. Men det är alltid nåt speciellt när man blir bjuden på nånting.

Igår, lördag, var jag till Mother Mary och hade cozy time med Chris-Pine och No But.
T.John kom efter några timmar.
John: Chris Pine, who is this? (Pekar på mig)
Chris Pine: this is a mum!!!
Jag: whaaaat...?
No but: no, this is Huong!!
Chris Pine: But No But!!! This is a mum!!
Jag och John åt mat med pojkarna och det är alltid ett himla liv då. Men det är himla mysigt. När jag skulle gå sa Chris Pine: but mum, you are staying!! You Said you would stay!! You sleep in that room!!
Chris Pine är 4 år men jätteduktig på engelska.

När jag kom hem stod alla grabbar på gården. Jag förstod med en gång att det var strömavbrott som gällde. Japp Japp. Alla hade s.k small faces. Dvs, när det ser ut som om du ätit en citron ock skrynklar ihop ansiktet, ditt ansikte blir litet. Max, amerikanen här, var nog gnälligast. Vi stod där ett bra tag och gnällde. Sen började vi prata om Chuck Norris. Och helt plötsligt står vi där och skrattar åt Chuck Norris-skämt som Max läser upp från sin mobil. Typ, "when Chuck Norris does a push-up he doesn't push himself up, he's pushing the earth down" yeah, that's how serious Chuck Norris is. Förstå vad tråkigt vi har när det är strömavbrott. Mot kvällen satt jag i receptionen ochbhde cozy time med Baker, Barnabas och Bosco. Mina favoritpojkar.

Idag var det spöregn. Jag satt på verandan med en termos fylld med chai och skrev dagbok. Sov sen i en av sofforna i receptionen innan Sheba kom och tog ut mig på en guidad tur i Kisoro. Han skämde även bort mig med mat och öl. Så nu är jag glad och nöjd. Skola imorgon. Och imorgon är även min Barnabas tillbaka från Kampala, an åkte imorse, han är den som får regniga dagar att gå. Idag var denna regniga söndag ovanligt seg då han inte var här...

Nu är set tydligen dags för lite wine-time med Julius och Chapatti haha




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback