5/20/2013

Hej mina fina, snart är jag hemma och jag längtar som en tok. Men samtidgt börjar jag känna en enorm separationsångest (något som inte alls är ovanligt för mig haha). Jag åker iaf från Entebbe den 17e juni kl 17:40 (16:40 i Sverige) och landar på Arlanda 18e juni kl 7:30 svensk tid :) Hemma lagom till mamis födelsedag som är den 20e!
 
Hur ska jag kunna lämna min fina Chrispine????
 
På tal om mami så håller hon och Ullie på att samla in lite pengar åt min fina skola här i Uganda :D Så om du eller någon annan vill va med och bidra med något litet så är det alltid välkomnat! Prata med sirran min, mami eller mig :D  Jag har tänkt att köpa in lite tofflor till barnen som springer omkring barfota (ett par kostar väl 5-7:-/st), skrivböcker (0,50:-/st), pennor (1:-/st) och även hjälpa några elever med skolavgifter samt ge lite till skolan för byggnadskostnader och annat skoj.
 
Superfina Rosette med min iPhone i handen.
 
Mitt kanin-projekt går för övrigt segt. Jag har köpt in all material, men bygget går lite sämre. Jag vill att Peter, än av lärarna, ska bygga burarna då han har varit snickare tidigare och han har sagt ja till det. Men andra lärare (EN specifik lärare...) tycker att jag ska anlita en snickare. Men det känns sjukt onödigt att hyra in en när vi har en? 
Belina på hennes avslutningsdag och jag :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback