Gorillas in the mist höhöhö

Igår var jag till skolan för att delta i utdelning av resultats-korten. Vanligtvis brukar det delas ut priser till de bästa eleverna då de har ett ranking system (som är hyr grymt som helst.. kul att vara placerad 144 av 144 liksom...) men ändå. Den nya systern/head teachern har inte ordnat med nåt sånt i år , inte heller någon avslutning så jag och Godliva styrde upp det hela. Vi sprang och köpte 58 skrivböcker, 46 bläckpennor, 12 blyertspennor och 6 matte-set för runt 80:- vilket kändes helt okej. Vi hade utdelning till de fem elever i varje klass med bäst resultat. Det blir lite som en motivation för de andra att plugga hårt. Hade velat haft en utlottning av priser åt de övriga eleverna med men i och med att det var lite av en sista-minuten grej fick vi skippa det. 
 
Viktor och hans resultatblad.
 
Idag har jag annars varit på Gorilla-trakking. Jag dog halva vägen upp. Vi fick stanna flera gånger för att jag skulle få hämta andan. Svetten rann och mina fötter värkte. Men allt glömdes bort när jag fick se gorillorna. Det var typ hur grymt som helst. Värt varenda minut av smärta uppför berget, värt varenda krona. Vi fick spendera lite mer än en timme med gorillorna. Såg även nykomlingen som var 1,5v gammal!!! Det var typ hur coolt som helst. Och silverryggarna som var enorma! Obeskrivligt. Och vi var så fruktansvärt nära dem också. Det fanns en ung hane som hela tiden ställde sig upp, banka på bröstet och gjorde utfall mot oss, det var lite läskigt men jag kände mig trygg med trakking-gruppen jag var med.
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback