Sunshine

Idag är det prick en månad kvar tills jag är tillbaka i Sverige. Vid den här tiden kanske jag till och med är hemma i Fagersta... Va knäppt det känns. Kikar lite på tågtider från Arlanda till Avesta, vågar inte riktigt boka något nu... Hur lång tid tar det från att hämta baggage till att ta sig till perrongen..? Vill ju inte stressa men vill inte heller sitta och vänta i timmar efter att ha flygit i 13h...
 
Nåväl, jag försöker att ta tillvara på varenda dag och varenda minut av Uganda. Jag går upp tidigt på mornarna för att jag inte vill missa soluppgången, men jag missar den varje morgon. Soluppgången är över på typ tre minuter känns det som. Ena stunden är det bäcksvart och jag tänker att jag har tid på mig, borstar tänderna lite snabbt. När jag är tillbaka ut är solen redan uppe. Samma sak är det på kvällarna. I regel brukar jag vilja vara hemma innan mörkrets inbrott. Men än idag underskattar jag solens iver att gå upp och ner om dagarna. Jag åker när det börjar skymna men är hemma när det är sådär bäcksvart. Men visst är det så att solen är snabbare kring ekvatorn..? 
 
Jag sitter just nu på verandan och skriver på min praktikrapport. Jag hade gärna varit klar just nu men då vi måste skriva 15-20 sidor så lär jag ordbajsa omkring 10 sidor. Jag sitter även och funderar på vad jag vill göra restrerande tiden. Vill jag åka på safari eller inte? Ni som känner mig vet att jag inte är världens turistigaste person, jag kommer förmodligen somna i bilen under safarit. Och det är så sjukt dyrt också med resan dit, boende, göra grejer på safarit osv. Men jag vill nog åka tillbaka till Rwanda. Jag vill nog vara några dagar i Kampala. Hmm, hmm...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback